2016. április 16., szombat

Császárzsemle

Császárzsemle


Szeretem a császárzsemlét, de nem vagyok túl ügyes a csavargatásban és mindig kicsit csámpás formákat kapok. 
Ennek most vége, a Cookori-nak köszönhetően :) 




Ez az ügyes kis formázó végtelenül leegyszerűsíti a dolgokat, nem kell nyújtani a tésztát, és csavargatni, egyszerűen csak a megformázott zsemlébe belenyomni és kész is :) 
Engem meggyőzött :) szeretem ha megkönnyítik a dolgomat. 

Választhattam volna olyan tésztát is ami nem kel ennyire, de én szeretem ha egy zsemle finom puha másnap is, így a jól bevált magvas zsemle receptjét vettem alapul, kicsit kevesebb élesztővel és utifűvel. 

Hozzávalók: 9 db zsemléhez:

  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It, 6 dkg Beiker liszt
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 17 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kk cukor
  • 6-7 gr fiber husk 
  • 1 kiskanál só (én mokkáskanálnyit használtam)
  • 3 evőkanál olvasztott kókuszzsír vagy étolaj 
  • 300 ml víz 
  • kókuszzsír a kenéshez
  • rizsliszt

Az élesztőt a cukorral a meleg vízben felfuttattam, míg az élesztő dolgozott kimértem a száraz hozzávalókat és összekevertem. 
Ezután hozzáöntöttem az élesztőt és a robotgéppel dagasztatni kezdtem a tésztát. Az olajat apránként hozzáadtam és addig hagytam dolgozni a gépet míg egynemű tésztát kaptam.

Olajos kézzel 9 gombócra osztottam, majd zsemléket formáltam a gombócokból. 



Ekkor megkentem vékonyan a tetejüket olajjal, majd a formázót rizslisztbe mártottam, ezután a zsemlék tetejét benyomtam vele. Vékonyan leszórtam rizsliszttel és sütőpapíros tepsire tettem őket, és 30 fokos sütőben 40 percet kelesztettem. 

185 fokra állítottam a sütőt, a tetejüket még vékonyan lekentem olajjal és 35 perc alatt készre sütöttem. 














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.