2015. július 8., szerda

Sós rudak és perec glutén tej és tojás nélkül

Sós rudak és perec glutén tej és tojás nélkül 

A Nutri-free új termékét teszteltem, és a zacskó hátulján lévő sós rúd recept tűnt a legkézenfekvőbb választásnak így elsőre. 
Kettévettem a tésztát, hogy kicsit változatosabb legyen és úgyis régóta vágytam már perecre, így egyik feléből sós rudak készültek a másik feléből kis perecek.






Hozzávalók (ebből a mennyiségből egy gáztepsi adag jön ki):

  • 250 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 5 gramm NF M. G. adalékanyag
  • 10 gramm friss Budafoki élesztő 
  • 1 kk cukor
  • 4 gramm só 
  • 1 evőkanál burgonyapehely (ez nem volt a leírásban, csak én tettem hozzá)
  • 2 evőkanál kókuszzsír 
  • 175 ml kézmeleg víz 
A szokásos módon, kelt tésztát dagasztottam: a vízben a cukorral az élesztőt felfuttattam, a lisztet kimértem, elkevertem benne a sót, a burgonyapelyhet, a g-t, majd hozzáadtam az élesztős vizet és a géppel dagasztatni kezdtem. Apránként adtam hozzá a kókuszzsírt. Mikor szép egynemű volt a tésztagombócom, kétfelé vettem. 


Az egyikbe belegyúrtam némi szárított bazsalikomot, de lehet oregáno-t is, akár rozmaringot, vagy ki mit szeret, vagy semmit éppen :) a másikat hagytam minden nélkül. 





Mivel nagyon meleg van, kb. félórát keltek a gombócok,  már az is pont elég volt. 
Hűvösebb időben legyen a kelesztési idő a duplája, egy óra. 
A bazsalikomos tésztával kezdtem. Gyengén olajozott szilikonlapon átgyúrtam és kis darabokat levettem belőle amit a két tenyerem közt megsodortam majd a szilikonlapon szépen gyors mozdulatokkal hosszú vékony rudakká sodortam. Sütőpapíros tepsibe tettem őket. 
Ezután a másik gombóccal is ugyanígy jártam el, csak picit kisebbekre sodortam a szálakat, majd pereccé formáztam. Leszórtam kevés szezámmaggal. 

Sütőpapíros tepsibe tettem és olíva-spray segítségével leolajoztam őket. 

 210 fokos sütőben kb 15-20 percet sültek. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.