2015. július 17., péntek

Pilóta keksz glutén tej és tojás nélkül

Pilóta keksz glutén tej és tojás nélkül 

A kisfiam kekszet kért, csokis kekszet. 
Gondolkoztam mi legyen, rövid tanakodás után, úgy döntöttem, ok, lesz kakaós és sima keksz és csokis, illetve akkor már legyen pilóta, ha már vaníliás karika van a blogon, a pilóta sem maradhat ki. 



Hozzávalók 46 db (azaz 23 kész pilótához) kekszhez:


  • 25 dkg Il Pane di Anna Dolci süteményliszt
  • 8 dkg darált mandula (készülhet mandulaliszttel is, de akkor több zsiradék kell hozzá)
  • 8 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 10 dkg Vitador növényi zsiradék (mandulaliszt esetén lehet több kell, ezt gyúráskor érezni, de 12 dkg-nál több ne menjen bele semmiképpen).
Ezen kívül:
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 1 csapott kanál porcukor
  • kevés Vitador növényi margarin 
  • 1 kanál víz
A töltéshez: DM Alnaviva csokis mogyorókrémet használtam. Tej, tojás, szója és gluténmentes.

A szárazanyagokat kimértem és összekevertem, majd hozzáadtam a felkockázott Vitadort és a géppel dagasztatni kezdtem. Beleöntöttem a tojáspótlót és addig dagasztattam míg egynemű tésztát nem kaptam. Akkor kézzel gombócot gyúrtam. 

A tésztát kétfelé vettem és az egyikbe belegyúrtam a 2 ek. holland kakaóport, a csapott kanál porcukorral és a növényi margarinnal plusz egy kanál vízzel. A két gombócot hűtőbe tettem egy órára.

Ezután rizslisztes nyújtólapon kinyújtottam, az utolsó nyújtásnál a formázóval mentem át rajta, kivágtam kör alakú kiszúróval és sütőpapíros tepsibe tettem őket. 





175 fokon 15 percet sütöttem. 

Mikor kihűltek a csokikrémmel megkentem a barna kekszeket majd ráhelyeztem a sárgát. 
Kész is :) 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.