2015. július 4., szombat

Nutri-free minibagett

Nutri-free gluténmentes minibagett 

A napokban alkalmam nyílt tesztelni a Vital-Fri Kft., Franco Tolomio által forgalmazott, és a Nutri-Free által gyártott Xantano nevű terméket, akinek ezúton is köszönöm, hogy gondolt rám :)  



A Xantano a kenyerek és tészták állagának javítása érdekében adható a liszthez sütéskor. 



Bár a Nutri-free lisztjeivel eddig is elégedett voltam, de a mostani teszt alapján azt mondhatom, hogy azt az állagot sikerült elérni 5 grammnyi Xantano-val, amit eddig a Beiker-Schar-Nutri lisztek keverésével.

Minibagetteket készítettem, (a nagy meleg miatt talán kicsit sokáig is kelesztettem, egy órát hagytam, de kevesebb is elég lett volna) és nagyon nagyon puha, jó állagú kis bagetteket kaptam sütés után. 

Szóval most a szépsége másodlagos, de látszik a belsején, mennyire ruganyos, szép bélzetű. :)



A recept az egyszerű alaprecept, írom:

Hozzávalók: 

  • 250 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 235 ml kézmeleg víz 
  • 5 gramm Xantano
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 3 gramm só
  • 1 tk cukor
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 evőkanál kókuszolaj

A lisztben elkevertem a Xantano-t, a sót, a burgonyapelyhet. 
Közben felfuttattam az élesztőt a cukorral a vízben. 
Hozzáadtam a lisztet, majd a robotgéppel kevertetni kezdtem. Dagasztás közben hozzáadtam a két kanál olajat is, mikor már szépen összeállt a tészta, olajos kézzel megformáztam a bagetteket, majd sütőpapíros tepsire tettem bevágtam a tetejüket, és letakarva egy órát kelesztettem. 

Utána leolajoztam, leszórtam szezámmaggal és 185 fokos sütőben 35 perc alatt készre sütöttem. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.