2015. július 20., hétfő

Szedres gombóc tej tojás és gluténmentesen

Szedres gombóc tej tojás és gluténmentesen 




A régebbi cseresznyés gombóc receptemet variáltam meg kicsit, mert mindenképpen a Nutri-Free Pasta Fresca tésztalisztet szerettem volna használni,  ha már gombócot készítek :) így a következőképpen alakult: 

Hozzávalók 12 db-hoz:



Úgy kezdtem, hogy először is egy fazékban feltettem vizet. A szedret megmostam, és összekevertem a fahéjas cukorral. Félretettem. A tésztához való szárazanyagot kimértem és összekevertem, majd hozzáadtam a Loprofint és apránként (!) a vizet. Nekem pont ennyit vett fel, de változhat, ezért inkább adagoljuk a vizet, ne egyszerre öntsük bele. Hozzáadtam az olajat is, és addig dagasztattam a géppel, míg szép egynemű gombóc lett belőle. Ezt nagyon enyhén rizslisztezett lapon kinyújtottam, majd 12 kockára vágtam, és a szedret a kockákra vágott tésztára helyeztem. Óvatosan a széleit felhajtottam, és gombócot formáltam majd a forrásban lévő vízbe helyeztem őket. Amikor feljöttek a gombócok a víz tetejére onnan számítva még 12 percet főttek. Míg készültek, egy serpenyőben a margarinon lepirítottam a zsemlemorzsát, amikor kész volt megcukroztam és félretettem. A kifőtt gombócokat beleforgattam a cukros morzsába és tálaltam. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.