2015. július 27., hétfő

Gluténmentes mandulás keksz

Gluténmentes mandulás keksz



Ez a recept a linzerem alapja, csak kihagytam belőle a sütőport, így nem puffad meg sütés közben, igazi finom gluténmentes keksz lesz belőle. Nem kemény, nem gumis, finom porhanyós és mégis ropogós, mint amilyennek a keksznek lennie kell. 
Önmagában is nagyon finom, és akár kekszalapnak is tökéletes, süteményhez. 

Hozzávalók: 
  • 25 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • 8 dkg darált mandula (készülhet mandulaliszttel is, de akkor több zsiradék kell hozzá)
  • 8 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 10 dkg Vitador növényi zsiradék (mandulaliszt esetén lehet több kell, ezt gyúráskor érezni, de 12 dkg-nál több ne menjen bele semmiképpen).

A szárazanyagokat kimértem és összekevertem, majd hozzáadtam a felkockázott Vitadort és a géppel dagasztatni kezdtem. Beleöntöttem a tojáspótlót és addig dagasztattam míg egynemű tésztát nem kaptam. Akkor kézzel gombócot gyúrtam. 

Ezután rizslisztes nyújtólapon kinyújtottam, az utolsó nyújtásnál a formázóval mentem át rajta, felkockáztam derelyevágóval és sütőpapíros tepsibe tettem őket. 
175 fokos sütőben 12-14 perc alatt készre sülnek. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.