2015. július 6., hétfő

Kókuszgolyó glutén tej és tojásmentesen

Kókuszgolyó glutén tej és tojásmentesen 




Az alábbi recept Betti blogjáról származik, innen.

A kókuszgolyóhoz való keksz receptjének eredetije is az ő oldaláról van, (a hivatkozásban az eredeti is megtalálható) csak én más liszttel készítettem, kicsit átalakítva, hogy a tojásmentességnek is megfeleljen, a Gelutén Import Kft. által forgalmazott Il Pane di Anna prep. Dolci keverékét használtam a háztartási keksz elkészítéséhez. Én szódabikarbónát nem adtam hozzá, mert a lisztkeverék tartalmaz hasonlót. 

A kókuszgolyóhoz először egy kekszalapot kell készíteni, mert itthon még nem találtam olyan gm kekszet, amiben nincs szója, vagy lupin, vagy tej vagy egyéb ami nekem nem jó. 

Nem feltétlenül szükséges így megmintázni, elég nyújtás után felvágni és sütni, mert úgyis darálásra kerül :)

Hozzávalók: 

  • 25 dkg Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • 8 dkg darált fehér mandula (de ha héjas darált van csak, az sem baj)
  • 8 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 10 dkg Vitador növényi zsiradék 
A keksz hozzávalóit géppel kikevertettem majd végén kézzel gombóccá gyúrtam és fél órára hűtőbe tettem pihenni. Ezután kinyújtottam és derelyevágóval felvágtam, kicsit megszurkáltam. 
Sütőpapíros tepsibe tettem és 175 fokos sütőben kb. 15-18 percet sütöttem. 




Hagytam kihűlni, majd egy késes darálóval ledaráltam kekszmorzsának. 

A kókuszgolyó hozzávalói és elkészítése:
  • 250 gramm kész gluténmentes kekszalap
  • 125 gramm LIGA
  • 150 gramm porcukor
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 1 tk vaníliakivonat
  • két löttyintésnyi meggylé
  • kókuszreszelék

A kekszalapot a többi száraz hozzávalóval és a kockára vágott LiGA-val elkevertem, majd a vaníliakivonattal és a meggylével homogén masszává gyúrtam. Golyókat formáltam belőlük, és kókuszreszelékben megforgattam.
Tálalásig hűtőben tartottam. :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.