2016. március 18., péntek

Briós gluténmentesen

Briós gluténmentesen
(laktóz és tojásmentes) 



Sima egyszerű, csiga-alakban tekert brióst sütöttem ma, mondhatnám, gombhoz készült a kabát :) mert vettem Cserpes laktózmentes kakaót, és azt gondoltam na akkor mellé dukálna egy finom briós is :) 

Hozzávalók: 
  • 300 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 250 ml kézmeleg laktózmentes tej
  • 14 gramm friss Budafoki élesztő
  • másfél csapott evőkanál cukor
  • 2 evőkanál kókuszolaj
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 biocitrom héja reszelve 
ezenkívül: 
  • a tetejére laktózmentes joghurt és kevés kókuszolaj plusz kristálycukor 
A szárazanyagokat összekevertem, a tejet meglangyosítottam és a pici cukorral leszórt élesztőre öntöttem. Amikor az élesztő felfutott hozzáadtam a liszthez és kanállal elkevertem, majd a két evőkanál olajat is hozzáadtam és robotgéppel egy homogén tésztát kevertem. Gyönyörűen összeállt laza, ragacsos tészta lett belőle. 



Egy órát kelesztettem a konyhapulton letakarva. Ezután egy nagyon kevés kókuszolajat tettem a szilikonos nyújtólapra és erre borítottam a megkelt tésztát, amit 5 részre osztottam és gombócokat formáltam. Ezeket a gombócokat egyenként kézzel hosszú rúd alakúra sodortam, majd kívülről befelé csigaformában betekertem.




Sütőpapíros tepsire tettem a briósokat, és lekentem a tetejüket kevés joghurttal és kis kristálycukrot szórtam rá. 

180 fokra előmelegített sütőbe tettem és sütöttem összesen 30 percet.
A 15-ik percben lekentem még egyszer enyhén joghurttal és kókuszolajjal (összekevertem kevés joghurt és olaj) és lecukroztam majd még 15 percet sütöttem így míg szép színt kapott. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.