2016. március 27., vasárnap

Húsvéti sonka

Húsvéti sonka



Ez egy rendhagyó poszt :) 
Recept nincs, mert nem magunk füstöljük a sonkát, de mindig csak hentestől veszünk, a helyi hentestől, ami színhús....általában kötözöttet veszünk.  
Mi ezt szeretjük. Ez csak hús, semmi egyéb anyag, és természetesen gluténmentes :) 

Alapszabály: mindig annyi órán át kell főzni, ahány kg a hús.
Lehet bele tenni fűszereket vagy hagymát, én nem szoktam mert a család így szereti :) 

Én így főzöm: 
A sonkát alaposan megmosom, majd beáztatom kb. 1 max. 2 órára. 
Ezután leöblítem, a két végét levágom, ahol a kis fém kapocs van, és meglazítom a zsinórt rajta.
Ez azért fontos, mert mikor megfő akkor nem fog a húsba belevágni a zsinór, könnyű lesz lefejteni róla. 
Nagy főzőedénybe teszem és felrakom a gázra, felforralom, majd közepes lángon főzöm lefedve.
Kb. annyi víz legyen az edényben, hogy 3-4 cm-re ellepje a sonkákat. Időnként megforgatom a sonkákat.
Akkor jó amikor már beleszúrva egy villát úgy belemegy a villa mint kés a vajba. Én a képen látható sonkákat 3 órán át főztem.
Ha készen van elzárom alatta a lángot és hagyom a vízben kb. félórát, majd kiveszem és hagyom kihűlni.
A visszamaradt  sonkalében kifőzhetjük a tojásokat, készíthetünk bablevest és a maradék levet le is fagyaszthatjuk. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.