2016. március 23., szerda

Kekszes csokiszalámi

Kekszes csokiszalámi
(glutén, laktóz és tojásmentes)



Nagyon finom, és nagyon csokis édességet készítettem nemrégiben a nagyobbik fiam kérésére. 

Először kekszet gyártottam, mint a kókuszgolyónál, ebből a receptből:

Hozzávalók: 
  • 25 dkg Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • 8 dkg Naturbit mandulaliszt
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 11 dkg laktózmentes vaj (Aldi)
A tészta hozzávalóit géppel kikevertettem, türelmesnek kell lenni, mert kicsit nehezen áll össze, de ahogy a zsiradékot felveszi a tészta, szépen alakul. A keverés végén kézzel gombóccá gyúrtam és fél órára hűtőbe tettem pihenni.  

Kinyújtottam és felvágtam a tésztát, nem kell rá sok időt fordítani, csak ahogy sikerül. 

Sütőpapíros tepsibe tettem és 175 fokos sütőben kb. 15-17 percet sütöttem.

Aztán ebből a bejegyzésből, Viktoria blogjáról levettem a mintát, ő hogyan készítette el, és hasonlóképpen megcsináltam én is a szalámit, de kicsit módosítottam mind az összetevőkön mind a keksz mennyiségeken. Írom én hogyan készítettem:

Hozzávalók:
  • 100 gr étcsoki vízgőz felett felolvasztva (Tibi étcsokit használtam)
  • 150 gr darabokra tört keksz
  • 3 evőkanál darált keksz
  • 1 evőkanál darált dió
  • 130 gr puha laktózmentes vaj (Aldi)
  • 40 gr Tutti holland kakaópor
  • 90 gr porcukor
A kekszet összetörtem, majd amennyit kellett még pluszban azt ledaráltam. A vajat és a porcukrot géppel kihabosítottam, ehhez hozzáadtam a kakaóport, közben pedig míg a gép dolgozott, vízgőz felett megolvasztottam a csokit. 

A darált kekszet és a diót a vajas-kakaós masszához kevertem majd a meleg (de már nem forró) csokit is hozzáöntöttem és kikevertem. Beletettem a darabos kekszet is és alaposan összeforgattam. A masszát hűtőbe tettem kb. 20 percre. Ezután egy nagyobb folpack lapot vágtam és arra tettem a masszát hosszúkásra formázva, elegyengetve, majd ráhajtottam a folpackot, a két végét megcsavartam, áthengergettem és egy dobozba tettem, amit a fagyasztóba raktam kb. fél órára. Utána áttettem a hűtőbe két óra múlva szeletelhető :) 
Tálaláskor kis porcukorba forgattam :) 
Jó étvágyat! :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.