2016. március 21., hétfő

Vaníliás kelt mini fonottka

Vaníliás kelt mini fonottka
(glutén-, tojás és laktózmentes)



Hozzávalók: 
  • 300 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 260 ml kézmeleg laktózmentes tej (Aldi)
  • 14 gramm friss Budafoki élesztő
  • másfél evőkanál cukor
  • 1 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • 1 biocitrom héja reszelve 
  • tetejére laktózmentes joghurt plusz kevés kókuszolaj elkeverve
A szárazanyagokat összekevertem, a tejet meglangyosítottam és a pici cukorral leszórt élesztőre öntöttem. Amikor az élesztő felfutott hozzáadtam a liszthez és kanállal elkevertem, majd az olajat is hozzáadtam és még mindig kanállal egy homogén tésztát kevertem. Gyönyörűen összeállt laza, ragacsos tészta lett belőle. 
Egy gyengén kiolajozott tálba tettem, letakartam és hagytam kelni egy órát. Nekem ennyi idő alatt duplájára is kelt. 

Ezután óvatosan átgyúrtam és 3 gombócra osztottam. Ezt a három gombócot további 3 gombócra. Azokat egyenként kisodortam és megfontam sima hármas fonással majd karikára formáztam. A másik két gombóccal ugyanígy jártam el. 

Sütőpapíros tepsire tettem óvatosan majd 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem. Félidőben lekentem a tetejét joghurtos olajjal majd megszórtam cukorral. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.