2016. március 4., péntek

Somlói galuska

Somlói galuska
(glutén és laktózmentesen)




Ez a süti kuglófnak indult, mégpedig ezt szerettem volna megsütni kedves ismerősöm Alchri blogjáról. 
De a kuglófformám nem akarta :) kicsinek bizonyult és kinőtt a formából, majd a tészta sem akart szépen kijönni. Így lett somlói.
Nem adom fel, meg fogom sütni belőle a kuglófot is, mert ez a tészta bizony nagyon nagyon jó. A legjobb piskóta, ezentúl nem is a hagyományosat fogom sütni csak ezt az ún. olajos piskótát. Habkönnyű, légies, egyszóval isteni. 
A nem diétázó nagyfiam nekiült és ette, ette, azt mondta erről senki meg nem mondja hogy gluténmentes. :) 

Hozzávalók:


  • 250 gramm Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • fél csomag sütőpor (1 csomagot ír de az sok, mert a lisztben van szódabikarbóna)
  • 1 dl víz
  • 1 dl olaj
  • 250 gr cukor (én 210 gr-ot tettem)
  • 5 db tojás (én M-es tojást használtam)
  • 2 kanál Tutti holland kakaópor
Öntet 1. (egy egész adag piskótához)
  • 2 csomag Haas vaníliasodó (a zacskón lévő leírás szerint felfőzve)
  • 8 dl laktózmentes tej
  • cukor ízlés szerint
Öntet  2. 
  • 10  csapott kanál cukor
  • 10 evőkanál víz
  • 6 csapott kanál Tutti holland kakaópor
  • 1-2 kanál étolaj vagy kókuszolaj
Ezenkívül: apróra vágott dió, sárgabaracklekvár (kihagytam mert elfogyott) mazsola (kihagytam mert nem szeretjük) lm tejszín+dr. oetker fixáló (vagy lm tejszínhab: én ezt használtam most)

Elkészítés: 
A tojásokat megmostam, felütöttem és szétválasztottam. 
A fehérjét a robotgép üstjébe öntöttem és a cukor egyharmadát beleöntöttem.
A lisztet a sütőporral elkevertem. 
A tojások sárgáját a cukorral a vízzel és az olajjal alaposan kikevertem. 



A tojásfehérjékből pedig robotgéppel kemény habot vertem. 
A lisztet beleöntöttem a tojássárgás keverékbe, jól kikevertem majd a tojáshabba öntöttem és összeforgattam. 
No én itt kuglófformába öntöttem, de most ezt hagyjuk ki :) 
Tegyük egy sütőpapíros tepsi egyik felébe a massza felét, majd a maradékba keverjük bele a kakaóport és a tepsi másik felébe öntsük bele a kakaós masszánkat is. 
180 fokra előmelegített sütőbe tegyük és kb. 40 percig süssük alsó-felső sütéssel. De legyen tűpróba, mert vkinél hamarabb kész, nem egyformán sütnek a sütők. De: 30 percig ne nyitogassuk a sütőajtót, nehogy összeessen a piskóta. 

Miután megsült és kihűlt, apró kockákra vágjuk. 
Amíg hűl a piskótánk készítsük el az önteteket. A vaníliasodót a zacskón lévő leírás szerint, a tej egyötödével elkeverjük, hozzáöntjük a többi tejhez és felforraljuk. Egy-két percet én még főzöm, és kész is. Langyosodásig keverem hogy ne sűrűsödjön be.

A csokiszószhoz a vizet a cukorral felforralom, félrehúzom, beleteszem a kakaóport és elkeverem, már csak kislángon főzöm. Félrehúzom és beleteszem az olajat, elkeverem benne. 

A sárga piskótát egy tál aljára lerakom, ráteszem a vaníliasodót, arra a diót rászórom. Erre ráteszem a kakaós piskótát megint sodót és megint a diót. Ráteszem a  tejszínhabot és az egészet jól leöntöm a csokiszósszal, valamint még apróra vágott diót szórok rá. :) 

Pár szem málnával díszítettem. :) 





Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészségmarket biztosítja! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.