2016. március 18., péntek

Joghurtos ropogós

Joghurtos ropogós
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)




Az alábbi nagyon gyorsan elkészíthető kis sós nassolnivalót a férjem névnapjára készítettem :) Nagyon finom lett, alig lehet abbahagyni az evést :) 

Hozzávalók (2 nagy gáztepsihez)


  • 40 dkg Il pane di Anna nyújható kenyérliszt
  • 20 dkg trappista saj
  • 25 dkg laktózmentes vaj (Aldi)
  • 2 dl laktózmentes joghurt (Aldi)
  • 1 mokkáskanál só
  • kevés reszelt sajt a tetejére
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • (tetejére kevés joghurt és reszelt sajt)
A lisztben elkevertem a sót, a vajat felkockáztam és elmorzsoltam a lisztben, belereszeltem a sajtot és robotgéppel kevertetni kezdtem. Hozzáadtam a joghurtot is, amibe belereszeltem a fokhagymát. Viszonylag hosszú ideig keveri a gép, de szépen össze fog állni, ahogy a vaj olvadni kezd.
Mikor nagyjából készen van kézzel szép gombóccá formázom. 

Pár percet pihentetem a tésztát, majd enyhén rizslisztes szilikonos nyújtólapon kinyújtom és felvágom vékony hosszúkás formára. (volt amit háromszög alakúra vágtam) 



Sütőpapíros tepsire rakosgatom és lekenem a tetejüket vékonyan joghurttal, reszelek rá sajtot és 180 fokra előmelegített sütőbe teszem 25-30 percig sütöm (sütőfüggő).  






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.