2016. március 17., csütörtök

Epres túrógombóc

Epres túrógombóc




Az alábbi, nagyon gyorsan elkészíthető finomságot egy hosszú hétvégés szállodai pihenésünk alatt szolgálták fel nekem desszertként. 

A receptjét nem kérdeztem, de nem is volt rá szükség, semmi különleges, egyszerű és mégis nagyszerű :) Kevés hozzávalóból megvan, míg egy teát lefőzünk, addig el is készül. Már csak pihentetni kell.
Friss gyümölcs, túró, mi kell még :) kis cukor, citromhéj. 

Aztán ahogy jönnek a gyümölcsök szépen sorban a szezonban mással is el lehet készíteni. 
Nekem most ilyen nagy epreim voltak (görög természetesen, itthon még nyoma sincs) ezért a gombócok sem kicsik :) de mikor már van hazai eper, szép kis csinos egy falatos gombócokat is lehet gyártani :) 

No írom hogyan készítettem:


  • 25 dkg laktózmentes túró (én krémes túrót szoktam venni az Aldi lm túróját használtam)
  • 2 evőkanál porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor (vagy ha van otthon akkor kicsivel több porcukor és a vaníliarúd kikapart belseje)
  • reszelt bio citromhéj 
  • 4 nagy eper
  • 1 csomag kókuszreszelék


Az epret lecsumáztam, megmostam és papírtörlőn leszárítottam. Félretettem. A túrót átkevertem, és hozzáadtam 3 evőkanál kókuszreszeléket, beletettem a porcukrot és a vaníliáscukrot, a citromhéjat. Az egészet összekevertem. Egy tálba tettem a maradék kókuszreszeléket. A tenyeremre szórtam kevés kókuszreszeléket, kivettem egy adag túrós masszát, a tenyeremben a kanállal ellapítottam, a közepére helyeztem az epret és szépen becsomagoltam, golyót formáztam, majd beleforgattam a kókuszreszelékbe.

Erről nem készült fotó mert csupa maszatos voltam :) 
Ezután a kész gombócokat egy dobozba tettem és a fagyasztóba tettem kb. 30 percre.



Tálalásig hűtőben tartom :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.