2016. március 5., szombat

Kakaóscsiga 5

Kakaóscsiga 5. 
(glutén laktóz és tojásmentes)



Hozzávalók: 

  • 300 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék (innen: Egészségmarket )
  • 270 ml kézmeleg laktózmentes tej
  • 14 gramm friss Budafoki élesztő
  • másfél evőkanál cukor
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor
  • 1 biocitrom héja reszelve 
ezenkívül: 
  • 4 ek. holland kakaópor
  • cukor ízlés szerint összekeverve a kakaóporral, kevés olvasztott vaj
  • 3 ek tej + 1 ek. olvasztott vaj (laktózmentesek)
A szárazanyagokat összekevertem, a tejet meglangyosítottam és a pici cukorral leszórt élesztőre öntöttem. Amikor az élesztő felfutott hozzáadtam a liszthez és kanállal elkevertem, majd a két evőkanál olajat is hozzáadtam és még mindig kanállal egy homogén tésztát kevertem. Gyönyörűen összeállt laza, ragacsos tészta lett belőle. 



Egy gyengén kiolajozott tálba tettem, letakartam és hagytam kelni egy órát. Nekem ennyi idő alatt duplájára is kelt. 

Ezután óvatosan átgyúrtam (nem esik össze, lehet gyúrni :) egy enyhén olajozott szilikonos nyújtólapon, kinyújtottam (a nyújtórúd is legyen vagy olajozott vagy rizslisztes) lekentem olvasztott vajjal, rászórtam a cukros kakaót és felcsavartam. ezután rizslisztbe mártott éles késsel felvágtam a tekercset csigákra. 





180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sült, majd ekkor átkentem őket a tejes-vajas keverékkel és még 15 percet sütöttem. 













Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja! 

www.egeszsegmarket.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.